lauantai 24. lokakuuta 2009

Tunnustuksia

Minäkin teen nyt tunnustuksia. Kiitos Labels Or Nothing blogin Adrianalle tästä.




Kun tämän palkinnon saa niin täytyy tehdä seuraavat 7 kohtaa:Kiitä sitä jolta sait tunnustuksen/Kopioi kuva ja liitä blogiisi/Laita linkki keneltä sait tunnustuksen /Kerro seitsemän asiaa itsestäsi, mitä muut eivät vielä tiedä /Anna tunnustus seitsemälle/Linkitä nämä blogissasi /Kerro näille seitsemälle tunnustuksesta.

1. Olen asunut yhden vuoden Kuopiossa. Syksy 2007 - Kesä 2008. Syy siihen löytyy siitä että en päässyt opiskelemaan JAMKiin joten hain jälkihaussa saman opiskelualan paikkaa Kuopion Savonia-AMK:sta. No pääsin sinne ja lähdimme poikaystäväni kanssa sinne. Viihdyin koulussa mutta en viihtynyt kaupungissa muuten. Luulin että en ikinä tulisi ikävöimään sinne. Kuitenkin välillä olen todella kaivannut entisiä koulukavereitani ja muutenkin sitä elämää mikä meillä oli Kuopiossa. Veri veti kuitenkin takaisin Jyväskylään koska täällä sekä poikaystävälläni että minulla on kaikki. Kaverit ja sukulaiset jne.. Tarkoitus oli muutenkin opiskella Kuopiossa vain vuosi ja hakea siirto JAMKiin. Lisäksi ala mitä poikaystäväni halusi opiskella löytyi Jyväskylästä mutta ei Kuopiosta. Enivei hain siirron JAMKiin ja sain sen. Ikävästä huolimatta Jyväskylä on kivempi paikka asua.

2. Pelkään lentämistä. Silti minulla on jatkuvasti hillitön matkakuume. Olen lentänyt viimeksi vuonna 2004 ja kun lentokone oli Helsinki-Vantaalla päätin että en ikinä enää lennä. Nyt olen kuitenkin päättäväisesti halukas pääsemään pelostani eroon ja eräs Espanjan reissu on suunnitteilla ensi huhtikuulle..

3. Norjalainen rallikuski Petter Solberg on mun mielestä aivan ihana mies. Poikaystäväni tietää tämän :D

4. Olen kihloissa ja haluan naimisiin. Hääpäiväkin on päätetty. En halua odottaa monia vuosia että olen naimisissa. Jos on kerran hyvän yksilön löytänyt niin miksei voisi naimisiin mennä. Tässä suhteessa olen aika vanhanaikainen. Haluan että on sama sukunimi. (tosin otan yhdistelmänimen mutta silti :) )

5. Tällä hetkellä mulla on kriisi ammatinvalintani kanssa. Opiskelen tietoverkkotekniikkaa mitä olen aina halunnut opiskella. Ongelma on siinä että opiskeluyhteisö on aika hankala ja ei motivoitunut ollenkaan. Suurin osa on siellä vaan siksi että "en nyt muuallekaan päässyt". Tuollaisessa paikassa voin pahoin koska itse olen täysillä mukana. Siksi pidänkin välivuotta alan töitä tehden. Voi olla että opiskelen insinööriksi vasta joskus isompana ja haen jotain muuta alaa opiskelemaan keväällä. Ei tuollaisessa ryhmässä vain kykene opiskelemaan. Kärsii omakin motivaatio. Tämä on tosi harmi juttu ja aika kova paikka ollut mulle nyt todeta tämä asia.

6. Voisin hyvin kuvitella asuvani Ruotsissa tai Espanjassa. Nämä maat on jotenkin todella kiehtovia. Ruotsi ihanan kielen takia ja Espanja kielen ja ilmaston takia. Niin ja ei tietenkään sovi unohtaa ihania Espanjalaisia vaatekauppoja mitä ei pohjoismaista löydy.. ;)

7. Rakastan teeveen hömppäohjelmia. Unelmien poikamies, Huippikset, Tanssi jos osaat, Talent, BB, Idols ja kaikkea mitä ikinä tälläsia on. Ei ole välilä minkä maan versio on kyseessä. Rakastan sitä kun saa käpertyä sohvalle ja heittää aivot narikkaan.

Haastan Tiian tekemään tämän. Niin moni on tämän tehnyt että en aio haastaa siksi kun yhden.

5 kommenttia:

Mar3ngi kirjoitti...

Oooh!! Paljastus nro 4 ;) Milloin, kerro heti?! ;)

Naily kirjoitti...

Kiitoksia haastamisesta. :) Pitääpä tehdä tämä.

Ai olet ollut Kuopiossa? Oho. Ollaan sitten oltu täällä samaan aikaan. :D Minä muutin vakituisesti jo 2005. Kaikkialle sitä vain ei välttämättä kotiudu. Minä rakastuin kaupunkiin ja nyt en halua täältä pois. Tunnen paikan todella kodikseni, kun ystäviäkin on hieman löytynyt. Ei olla liian kaukana molempien porukoistakaan.

Reetta kirjoitti...

Mar3ngi: Ei nyt ihan ens viikolla vielä, on siihen vielä enemmän kun vuosi. Kerron sulle tarkemmin kun nähdään :)

Tiia: Juu siellä on oltu. Tekussa opiskelin ja Microteknialla oli osa tunneista. Mulla ei oikein löytynyt niitä tyttökavereita niin paljon koska suurin osa oli poikia. Nyt kuitenkin tekisi mieli välillä vierailla kaupungissa vaikka tosiaan luulin etten sinne kaipaa.

Hyvä että viihdyt siellä, se on tärkeä asia :)

Anonyymi kirjoitti...

eikös sitä kuitenkin itseä varten opiskella, ei muita?...

Reetta kirjoitti...

Kyllä, mutta itseään vartenkin opiskelu hanakaloituu jos opiskeluyhteisö on hankala. Meillä on kuitenkin aika paljon kaikkia ryhmätöitä jne.