lauantai 21. marraskuuta 2009

Melkein itse tehty mekko..

Löysin tämän vuoden (oli muistaakseni 2. numero) Moda lehdestä kivan mekon mallin josta muokkasimme anopin kanssa sopivan mulle. Jouduimme kaventamaan mallia jonkun verran ja lopulta teimme helmasta pussimaisen koska mekko istui siten paremmin minulle. Viime lauantaina ommeltiin tämä ja tosiaan melkein tein tämän itse. En kyennyt mihinkään ompeluun vaikka tarkoitus oli, koska aamulla olin käynyt ottamassa sikainfluenssarokotteen. Mekko oli kuitenkin saatava valmiiksi ja anoppi sitten sen ompeli. Siksi olisin halunnut ommella itse että oppisin pikku hiljaa. En ole paljon ommellut koneella ja tämäkin olisi ollut suhteellisen helppo tehdä taitavan ompelutaidon omaavan anopin valvonnan ja ohjeistamisen alaisuudessa. Siksi tämä on melkein itse tehty ;) Tein tosiaan sen verran että valitsin mallin ja kävin ostamassa kankaan, niin ja olin sovitusmallina tietenkin..




Photobucket

Photobucket

Photobucket

Olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Mekkoa on tarkoitus käyttää in action 12.12 läheisen sukulaisen 50-vuotis juhlissa. Laitan tuon kanssa vyön ja mustan neuleboleron. Koruiksi varmaan vaaleanpunaista ja kengiksi vaalenpunaiset tai mustat, sitä en ole vielä tarkemmin päättänyt, riippuu fiiliksestä. Näette kuvia päällä sitten juhlapäivänä.

PS. Mulla on ehkä maailman paras anoppi, terkkuja luet tätä kuitenkin sillon tällöin <3

4 kommenttia:

Mar3ngi kirjoitti...

Tosi nätti mekko!! Ihanaa kangasta ja malli on nätti!! Miten sinun neulominen on edistynyt?

Reetta kirjoitti...

Mar3ngi: Siksi odotankin juhlia innolla koska tykkään itse mekosta niin paljon :)

Neule on edistynyt nyt hieman huonosti koska rokotteen jälkeinen viikon kestänyt käsikipu on vasta laantunut. Takakappale on muutamaa senttiä vaille valmis, ehkä juhannuksena neule on käyttökunnossa.. ;)

Eijapeija kirjoitti...

Sulla on kyllä todella mukava anoppi! :)

Reetta kirjoitti...

Eijapeija: On, ei käy kiistäminen! :)