lauantai 7. maaliskuuta 2009

Kesäfiilistelyjä vol. 2

Tein pari kuvakollaasia ihanista kevät/kesä vaatteista. Rakensin nämä siten että pyrin ottamaan kollaasiin mukaan juttuja joita minulla jo on. Näin tyyli on helpompi toteuttaa koska haluan juuri tällaisia juttuja kesäksi. Kaikki jutut ovat kesän mallistoa joten niitä pitäisi vielä saada kaupoistakin.. Vaatteet ovat tarkoitettu keväälle ja kesän viileämmille ilmoille (mitä nyt suomessa valitettavasti on enemmän). Teen vielä erikseen kollaasit hellevaatteista :)



KAUPUNGILLE, TÖIHIN, HENGAILUUN:




Mulle tulee tästä kollaasista mieleen että vaatteet ovat rennon tyylikkäitä. Tästä rykelmästä mulla on vaaleansiniset pillifarkut, valkoinen toppi, tuo sama Friis&Companyn laukku ja kunnon aurinkolasit koska mulla on niissä vahvuudet. Olisi ihana löytää tuollainen neuletakki tai samaa tyyliä kuin tuo Espritin. Sandaalitkin ovat aivan ihanat koska ne on hieman gladiaattorityyliset mutta niissä on vaaleanpunaista joten ne olisivat ihan tyyliäni :) Odotan malttamattomana että pääsen käyttämään tuota laukkua koska ostin se jo tammikuussa :D



RENTOON MEININKIIN:




Mulla on joku ihmeellinen visio päässä siitä että haluaisin kesällä kulkea tällaisissa vaatteissa kun haluaa rentoilla tai ei jaksa sipsutella korkokengillä. Tämäkin asu käy aika moneen tilanteeseen tosi hyvin mutta eniten sellaseen rentoon meininkiin ja fiilikseen. Tästä kollaasista mulla on mustat pillit, tuo sama edc:n neule ja valkoinen huivi. Lacosten kengät ja laukku on unelmat mutta bongasin ne toistaiseksi Lacosten nettikaupasta joka toimittaa vain jenkkilässä. Aion kuitenkin jossain vaiheessa hankkia vaaleat tennarit ja vaalean laukun.. :) Kenkien väritys olisi niin mun juttu.. Jos joku tietää mistä kyseistä laukkua / kenkiä voisi saada niin kertokaa :)


Vaatteet ovat aika peruslinjalla mutta ihan mun tyyliä joten olis ihana kulkea tuollaisissa asuissa :)

Mikä on sinun suosikkisi kollaasin vaatteista?

perjantai 6. maaliskuuta 2009

Päivän sitä ja tätä + viikon paras päivä

Tänään on viikon paras päivä koska on perjantai. Nyt on luvassa pitkähkö postaus muutaman kuvan kera.



PÄIVÄN ASU:

Asu on tänään ihan peruslinjalla mutta tykkään tuosta paidasta tosi paljon. Ulkona paistoi aurinko niin ihanasti että oli pakko laittaa päälle jotain vaaleaa joten päädyin vaaleaan yläosaan. Kuva on riehakas viikonlopun alun kunniaksi :)






PÄIVÄN OSTOKSET:

Kävin iltapäivällä kaupungilla ostamassa kummipojalleni synttärilahjan. No, kuten huomaatte mukaan tarttui vähän muutakin. Viidakkokirja 2 leffa siis 4-vuotiaalle päivänsankarille, paita ja sukat heräteostoksia Hennesiltä. Tuo paita oli ihan pakko ostaa koska se maksoi vain 6,90€ niitä oli myös harmaana ja se jäi vähän houkuttelemaan.. Paita tuo ihanaa kevätfiilistä esim. mustan neuletakin kanssa. Tässä siis ostoksia mutta ei siinä vielä kaikki...



PÄIVÄN IHANUUS:

Eikä siinä vielä kaikki koska tässä on päivän paras ostos. Tämä oli pakko esitellä erikseen koska tämä on niin ihana. Poikkesin ihan vaan katsomaan Peppercorniin olisiko sinne tullut jo uusia Vågan koruja.. No olihan sinne. Olin jo pitkän aikaa etsinyt sitä oikeanlaista vaaleanpunaista korua jota voi pitää arkena. Tuo on aivan täydellinen ihana ja upea. Voi ihanuutta. Tekisi mieli ostaa vielä rannekorukin ja tuota korua eri värisenä :)



PÄIVÄN AUTOMATKA:

Tässä ollaan matkalla kummipojan synttäreille. Viihdytin matkalla itseäni ottamalla kuvia, matka on niin pitkä kun 15min :D Oli pakko ottaa kuvia kun aurinko paistoi niin ihanasti. Samalla näette mun ulkovaatetuksen. Iltapäivällä kaupungilla mulla oli päällä villakangastakki ja paahduin sen kanssa joten vaihdoin nahkatakkiin. Tuli ihana kevätfiilis, jee.

Täällä oli koko päivän aivan ihanan aurinkoinen ja keväinen ilma. Kadut olivat alkaneet sulamaan ja vesi virtasi keväisesti. Ei paremmin voisi viikonloppu alkaa :)

Paparazzi bongasi Taika mukin


Tänä aamuna Iltalehti uutisoi että Kate Winslet on nähty Iittalan Taika mukin kanssa kotinsa nurkilla. Täytyy sanoa että hieno juttu että Suomi edustaa maailmalla. Hyvä Suomi! Onhan muki ihana koska se on niin iso että sinne mahtuu iso määrä kuumaa juomaa. Olen itse miettinyt hankkivani ainakin yhden tuollaisen sen takia että se on tarpeeksi iso :)

Tänään tulossa myös muita juttuja :)

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille.

Kuva täältä

PS. Muokkasin vähän ulkoasua koska halusin kirjoitustilan leveämmäksi. Nyt mahtuu myös isompia kuvia paremmin.

torstai 5. maaliskuuta 2009

Det var så roligt

Kuvia eiliseltä

Ihastuin eilen Top-Sportissa raikkaan väriseen Roxyn kukalliseen huppariin ja tietenkin menin sovittamaan sitä. No sehän oli ihanan näköinen. Jätin hupparin kuitenkin vielä kauppaan koska se kustantaa 89,90€ joten mietin että haluanko ostaa sitä juuri nyt. Planet-Sports nettikaupassa se maksaa vain 74,95€ eli jonkun verran vähemmän. Voi olla että tilaan sen sieltä..




Eikö olekin ihanan kesäinen?

Ei tuo huppari ole mikään niin fashion tietenkään mutta rentoon kesäpäivään se mielestäni sopisi oikein kivasti. Rakastan kaikkia kesäfiiliksen tuovia juttuja missä on kukkia jne.. Joten tuo olisi aivan loistava. Alle vielä keltainen teeppari tai toppi niin se olisi täydellinen :)

Toinen ihastukseni on Espritin neulemekko. Bongasin sen aluksi Elloksen sivuilta ja sen jälkeen huomasin että myös Sokos myy mekkoa. Kokeilin sitä ja se on aivan ihana päällä. Tuntuu siltä että päällä ei olisi oikeastaan yhtään mitään. Materiaali kun on ihanaa 80% puuvillaa ja 20% villaa. Mekko kestäisi käytössä varmasti aika hyvänä. Pysyin kuitenkin tiukkana itselleni ja tuonkin ihanuuden jätin toistaiseksi kauppaan.. Päätin että mietin asiaa mutta nyt olen vahvasti sitä mieltä että tuon kannan kotiin :) Sitäpaitsi olen pitkään etsinyt sopivanlaista neulemekkoa ja nyt se tuli vastaan joten siinäkin on jo tarpeeksi hyvä perustelu ostaa tuo :D


Ihana perusmekko


Mitä tykkäätte vaateihastuksistani?


Kuvat täältä ja täältä

keskiviikko 4. maaliskuuta 2009

Helpot suklaamuffinssit

Eilen illalla tuli inspiraatio leipoa suklaamuffinsseja. Kipaisin sitten kaupasta hakemassa tarvikkeita ja aloin hommiin. Tapanani on että laitan aina jotain kivaa suklaata/karkkia muffinssien väliin. Näin niistä saa vielä herkullisempia ja samalla ohjeella voi tehdä lähes aina erilaisia muffinsseja. Tällaisia niistä sitten tuli, oli aika nameja :P


Taikina on tosi helppo ja nopea tehdä, tässä ohje (12kpl)

2 munaa
1 dl sokeria
1 dl maitoa
1 dl juoksevaa margariinia
2,5dl jauhoja
3 rkl kaakaojauhetta
2tl leivinjauhetta
1tl vanilijasokeria

-> sekoita kaikki aineet keskenään
-> paista 200 asteisessa uunissa noin 15 minuuttia
-> laita sekaan halutessassi erilaisia suklaita

Tein eilen Smarties ja Daim muffinsseja. Laitan suklaat väliin siten että ensin laitan vuokaan taikinaa sitten karkit ja sen jälkeen taikinaa päälle. Halutessaan voi laittaa vielä päällekin karkkeja :)

Vaaleanpunaista, taas :)


Unohdinpa sitten TAAS laukun päivän asu kuvasta. No lupaan muistaa ensi kerralla. Kohta saatte sellaisen käsityksen että en käytä laukkuja ollenkaan ;) Toinen lupaus on se että seuraavassa asussa ei nähdä vaaleanpunaista. Yritän ainakin kovasti, se on vähän vaikeaa kun vaatekaapin värit ovat vaaleanpunainen, musta, valkoinen ja harmaa :D

Mukavaa päivää kaikille, nyt on mentävä. Palailen illalla vielä postailemaan.

tiistai 3. maaliskuuta 2009

Hillittyä shoppailua

Olen miettinyt viime aikoina pitäisikö minun tehdä jonkinlainen shoppailulakko tai joku systeemi millä rajaisin ostoksiani vähäksi aikaa. Tämän tyylistä lakkoilua ovat harrastaneet viime aikoina monet bloggaajat. Suurin osa on onnistunut tavoitteessaan hyvin. Sitä on kuitenkin kritisoitu joissakin blogeissa että se on ilmiö mikä tarttuu bloggajasta toiseen. En usko että kukaan on lähtenyt lakkoiluun pelkästään siksi että "kun muutkin niin minäkin".


Ostolakko aiheisia postauksia lukiessani aloin itsekin pohdiskelemaan omaa shoppailukulttuuriani. Syy siihen miksi aloin pohtimaan löytyy siitä että olen viimeisen 1,5:n kuukauden aikana shoppaillu suhteessa todella paljon siihen mitä normaalisti ostan lyhyen ajan sisällä. Minusta on alkanut jotenkin tuntumaan siltä että en osaa enään mennä kauppaan sillä asenteella että jos joku on tosi kiva ja hieno niin sen voi jättää vaaterekille roikkumaan. Ennen olen osannut hallita ja hillitä itseni että kaikki ei ole IHAN välttämätöntä.

Toivoisin saavani itsehillintäni takaisin tässä suhteessa. Kohta voi olla morkkis siitä tarvitsinko todella KAIKKEA sitä mitä olen lyhyessa ajassa ostanut? Normaalia suuremmasta ostosmäärästä huolimatta morkkis ei ole yllättänyt. Oikeasti tarvitsen sitä kaikkea mitä olen ostanut. Farkkuja, paitoja, takkeja, kenkiä.. ..kaikki kesävaatetusta.

Olen aina ollut harkitseva ostaja. Ostan edullisempaa ja kalliimpaa tavaraa. Riippuu ihan mikä tuote on kyseessä ja onko todella niin että kalliimpi vaihtoehto on laadukas. En halua siksi tehdä tiukkaa sääntöä itselleni asiasta koska en koe sitä tarpeelliseksi.

Huomasin että heti kun edes ajattelin teenkö itselleni tiukat säännöt ostamisen suhteen, tilanne helpottui. Katselin kaupassa ihan eri silmin ja huomasin että ei ole tarvetta ostaa koko kauppaa tyhjäksi. Ostoslista on olemassa mitä vielä haluan ja tahdon mutta nyt olo on sellainen että en tarvitse niitä asenteella kaikkimullehetinyt. Ostelen niitä sitten pikku hiljaa. Ehkä pieni shoppailubuumi taltutti ylenmääräisen shoppailuhimon ainakin vähäksi aikaa. No, en ole ihan varma.. takaraivossa kolkuttelee ties mitä ihania juttuja mitä haluaisin ostaa. Yritän kuitenkin pysyä järkevänä shoppailijana edelleen. Vaikka nyt tuli pieni ylilyönti mutta sattuuhan sitä.



Minkälaisia shoppailijoita te olette? Ostatteko jatkuvasti jotain vai paljon kerrallaan
?

I love my pink accessories


Espritin kello, Kalevala Korun Vanamo sormus, sydänkoru hopeisella ketjulla ja rannekoru

Katselin tänään kun nämä koruni lojuivat pöydällä vierekkäin. Mielestäni ne näytti niin ihanilta ja kauniilta joten halusin kuvata ne.


Kumpi kuvista on suosikkisi?

maanantai 2. maaliskuuta 2009

Daim Cappucino

Bongasin tänään kaupasta Gevalian Daim Cappucino kahvia. Paketti näytti ja kuulosti niin houkuttelevalta että oli pakko testata. Päättelin että sen on pakko olla hyvää jos on kyse daimista.

Pakkauksesta löytyy pieniä pusseja jotka ripotellaan mukin pohjalle ja päälle kaadetaan kiehuvaa vettä. Lisäsin vielä maitoa mukilliseen ja makunautinto oli taattu. Jauheessa on pieniä Daim pisaroita jotka sulavat suuhun ihanasti kahvin kanssa. Hauskaa oli se että kahvi vaahtoutui kun vesi kaadettiin jauheen päälle. Ihan kuin olisi tehty oikealla kahvikoneella :)



Kaupan hyllyllä näkyi olevan Cappucino myös Toblerone, Milka ja Marabou suklaiden kera. Aion testata kaikkia, sen verran hyvää se oli.

Söin kahvin kanssa päärynä Pepen ja maanantai-ilta oli pelastettu :)

Psst. Alla päivän asu postaus

Hame päälle, nyt on kevät!



paita -Edc
toppi - Gina Tricot
hame -H&M
sukkikset -H&M
huivi -Seppälä
rannekorut -Glitter ja Korukolmio

Päätin oikein repäistä ja laittaa hameen päälle, koska nythän on virallisesti kevät alkanut. Talvikuukaudet on kahlattu läpi ja maaliskuu aloittaa kevään. Ihanaa!

Tajusin juuri että unohdin taas ottaa laukun mukaan päivän asu kuvaan. Yritän muistaa ensi kerralla!

Nyt menen tekemään ruokaa, kauhea nälkä!

Mitä mieltä olette päivän asusta?

sunnuntai 1. maaliskuuta 2009

Bonuksena viikon paras ilme :D


Tässä pari juttua mitkä tarttuivat ostoskassiini perjantaina:


Ihastuin hipsterseihin siksi että tuo kuvio on niin ihanan kesäinen että en voinut jättää niitä kauppaan. Tuli tosi hyvä fiilis, melkein luulin että ne ovat bikinien alaosat :D Jotenkin tuntuu hassulta alusvaatteiden esitteleminen blogissa mutta oikeastaan tämän esittelen juurikin siksi että tuo kuosi tuo niin hyvän mielen :)

Rannekoru on Korukolmion ja ostin sen Sokokselta. Olin pitkään etsinyt vaaleanpunaista helmirannekorua ja tuo tuli vastaan aivan sattumalta. Hinta oli onneksi todella edullinen joten ei tarvinnut miettiä hetkeäkään korun ostamista.

Asukuvia ottaessa tulee välillä todella hassuja/hölmöjä/tyhmiä/övereitä ilmeitä :D Ajattelin että voisin aina viikon lopuilla esitellä viikon parhaimman ilmeen. Tällä kertaa olisi vuorossa tällainen överihymyily. Kun kuva räpsäistiin en ollut vielä kokonaan valmis asukuvaani vaan innokas kuvaajani napsi kuvia ihan huvikseen :D



Mitä mieltä olette ostoksistani ja ideasta esitellä viikon ilme?






Tyylibongailua




Tsekkailin vähän julkkisten tyylejä ja nämä osuivat silmiini. Ihastuin jotenkin siihen että nämä ovat perusihania eli sellaisia mitä pystyisi itsekin toteuttamaan.

En aina ymmärrä Jessica Simpsonin vaatevalintoja mutta tämä on mielestäni erittäin tyylikäs. Tuosta kokonaisuudesta ihastuin erityisesti tuohon jakkuun ja siihen liitettyyn vyöhön. Mielestäni aivan ihana ja voisin kuvitella itse pitäväni tuollaista päälläni. Kokonaisuus on tyylikäs.


Audrinalla ja Laurenilla on ihan perusvaatteet mutta kuitenkin niissä on sitä jotain. Audrinan paita on aivan ihana, juuri tuollaisen haluaisin itsekin. Laurenin lookissa tykkään siitä että perusasuun on saatu jujua pitkillä helmillä, korkeilla koroilla ja käännetyillä lahkeilla. Tuo tyyli tekisi mieli toteuttaa itsekin.

Mikä on teidän suosikki kollaasista?