keskiviikko 16. syyskuuta 2009

Lankaa ja puikot

Photobucket


Ai että tuli omaperäinen otsikko :D No anyway ei välitetä siitä. Olen aloittamassa uutta neulontaprojektia. Tarkoitus olisi tehdä sellainen kiva laukku bambutyylisillä kahvoilla. Katsotaan mitä saan aikaiseksi. Iltavuoron jälkeen olen ansainnut laiskottelua ja kivaa tekemistä. Nyt alan luomaan silmukoita ja katsomaan digiboksilta Suomen unelmien poikamiehen ekaa jaksoa. Teekuppi, suklaata , langat ja puikot seurana.

tiistai 15. syyskuuta 2009

Tisdag

Photobucket

Tänään on ollut sellanen mulla ei ole mitään vaatteita päivä joten päädyin sitten rentoon ratkaisuun. Lempparihuppari päälle ja menoksi niin kyllä helpottaa. Töissä oli rento ja mukava olo näissä vaatteissa. Tuo on eniten perusasu mutta ei aina tartte olla niin erikoista. Ihailen kyllä ihmisiä joilla ei vaikuta koskaan olevan huonoa päivää ja ovat aina korkkarit jalassa. Minäkin tykkäisin mutta aina ei vaan kykene :D Kuvat on otettu klo 20 jälkeen töistä tullessani joten näyttääkin just siltä. Hovikuvaajani on kuumeessa joten ajattelin hänen olla kerrankin rauhassa :)

Loppuilta onkin mennyt karkkia mässyttäessä ja neulelehtiä selatessa. Sain kaulahuivini valmiiksi jonka voisin huomenna teille esitellä. Nyt aion tehdä laukun tai villapaidan. Itseasiassa ajattelin aloittaa molemmat ja tehdä fiiliksen mukaan. Nyt on järkyttävä neulomisvimma. Onko muita neulomisintoilijoita linjoilla?


Photobucket




Photobucket

maanantai 14. syyskuuta 2009

Jumitushousut

Tasaa keskellePhotobucket
neuletakki - Vero Moda / paita - Vero Moda / farkut -Josefssons / huivi -Benetton / kengät -Bianco

Vitsi oon ihan hurahtunu valkosiin farkkuihin. Ne on vaan niin kivat. Otan vielä kaiken irti että on mahdollista pitää valkoisia housuja ennen syyssateita. Tänään oli niin ihana auringonpaiste! No luulot otettiin pois kun pääsin kahdeksan aikaan töistä. Oli tosi hämärää ja kylmä. Taitaa syksy tulla..

Nyt iltapalaa ja rentoutumista. Huomennakin oon illan töissä joten saan nukkua pitkään :)

lauantai 12. syyskuuta 2009

Lastenhoitaja, matikanope ja uudet hiukset


Päivän asu pe 11092009

Photobucket

Photobucket

paita -Global / tunika -Vero Moda / farkut -Josefssons / kengät -Bianco / huivi -Benetton


Uudet hiukset

Photobucket

Hiuksiin laitettiin tosi paljon vaaleita raitoja. Väri on oikeasti hieman vaaleampi kuin kuvassa. Kiharoilla kestää muutenkin kauemmin että raidat "avautuu" värjäyksen jälkeen. Hiuksia leikattiin rikotusti ja kerrostetusti ja sillain että latvat on nyt ohennettu aika paljon joten tää ei toivottavasti mee heti sekavaksi pehkoksi.


Olenkin tässä ollut lastenhoitajana ja matikanopettajana eilen ja tänään. Olin hoitamassa mun serkkuja ja samalla treenattiin yhtä heistä hänen ekaan matikankokeeseen lukiossa. Oli kyllä tosi hauskaa. Siis aina meillä kyllä on hauskaa :D Oon pitkän aikaan jo autellut sitä matikassa kun poika tarttee sellasta henkistä tukea siinä hommassa :) Tietenkin insinööriopiskelija-serkku rientää paikalle.. ..en sit ota mitään vastuuta siitä että insinööriopiskelijan status tarkoittais sitä että osais jotain tai ettei homma olisi välillä sähellystä ;) Huomenna vielä treenaminen jatkuu :)



Samalla olen neulonut kaulahuiviani ja se taitaa valmistua aika pian! Kivaa, sitten saa alottaa jotain muita ihania neuletöitä.

Ihanaa lauantai-iltaa!

Kuva täältä

perjantai 11. syyskuuta 2009

Knitting inspiration

Mun neulomishimo yltyy vaan koko ajan. Olisi mahtavaa jos olisi niin nopea neuloja ettei menisi koko talvea yhden villapaidan tekemiseen. Opettelen kyllä kärsivällisesti nopeammaksi neulojaksi!

Tässä vähän neulomisinsipiraatiota. Kuvat on poimittu Novitan ja VogueKnitting sivustoilta. Varsinkin Voguen mallit ovat upeita.



Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket


Voisin neuloa vaikka nämä kaikki mallit. Erityisesti innostaa harmaa lippapipo, vaaleanpunainen neulottu laukku ja villapaidat. Joitakin näistä aion varmana toteuttaa!

torstai 10. syyskuuta 2009

Mummo ja puhelin

dont wanna grow up blogissa oli aivan ihania mummo sarjakuvia. Kiitos kun esittelit sarjiksia blogissasi ja pahoittelut että menen heti laittaamaan siitä postauksen omaan blogiini.

Menin lukemaan sarjissivustolta niitä lisää ja löysin yhden mahtavan sarjiksen. Tämä on jaettava teidän kanssa siksi että tämä liittyy mun alaan jota opiskelen. Opiskelen siis tietoverkkotekniikkaa ja työskentelen tällä hetkellä alan yrityksessä matkapuhelinverkkojen maailmassa joten tämä on niin mahtava sen takia. Oli siis pakko laittaa tänne. Työakavereilleni heitin sarjiksen linkin ja kyllä hekoteltiin aika maukkaasti asialle :D
Klikkaile kuvaa isommaksi.






Mummon seikkailut löytyvät osoitteesta http://mummo.sarjakuvablogit.com

Suosittelen lukemaan lisää!

keskiviikko 9. syyskuuta 2009

090909



Photobucket

Päivän asu näytti tänään tuollaiselta. Tänään oli yllättävän lämmin päivä ja tosi hiostava ilma. Ilman takkia pärjäsi siis mainiosti. On ollut aika kiire päivä ja kaiken lisäksi nukuin viime yönä vajaan neljä tuntia. En vain saanut unta. Tänään täytyy mennä aikaisin nukkumaan ettei huomenna ole ihan yliväsynyt. Huomenna on kiva päivä tiedossa koska mulla on aamulla klo 8 kampaaja. Latvoja lyhennetään vähän ja laitetaan vaaleita raitoja.

Siskoni tuli käymään tänään lastensa kanssa ja töiden jälkeen pyöräytin nopeasti heille todella helpot ja nopeat muffinssit.



Photobucket


Photobucket

Photobucket


Syksyn saapuessa haluan todellakin sen ison ja muhkean villakaulahuvin. Jatkan tätä kaulahuivia mikä jäi kesken viime talvena, jos nyt saisin tämän valmiiksi :D


Photobucket


Katson tässä samalla Elämä lapselle konserttia ja Anna Abreu lauloi playbackina, höh..

Nyt pikku hiljaa nukkumaan, öitä!

Mut kun mä haluun..


Huomenta! Leikin taas Polyvorella koska halusin koota siihen vähän sellasia juttuja mitä koen tarvitsevani just nyt. Mulla on tarvetta harmaalle sekä vaaleanpunaiselle neuletakille. En löytänyt Polyvoresta niin täydellistä neuletakkia vaaleanpunaisena kuin oisin halunnut mutta kollaasissa oleva takki on suuntaa antava. Haluaisin myös mustan hieman pussittavan hameen tuokin on sinne päin mikä on kuvassa.. En ole vaan oikein löytänyt mstään juuri niin täydellistä hametta.. etsinnät jatkuvat.

Talven lähestyessä tekee mieli kietoutua muhkeaan villahuiviin. Pidän neulomisesta joten tarkoituksena on neuloa itse juuri sellainen huivi kun haluan. Veikkaan sen valmistuva ehkä talveksi 2011.. ;)

Nyt houkuttelee H&M:n 25% alennus joten surffailenkin Hennesin nettikauppaan :)

Mukavaa keskiviikkoa!

PS. Tänään luvassa vielä päivän asua jne.. Iltapäivästä tulee mukava koska siskoni tulee lastensa kanssa käymään :)

sunnuntai 6. syyskuuta 2009

"Inside my head there's a radio station.."

Tänään olimme mun siskontytön 1-vee synttäreillä. Oli tosi mukavaa ja hauskaa. Varsinkin kun päivänsankari on aina niin iloinen ja nauravainen.

Päivän asussa on nyt uudet farkkuleggarit edelliset siis todellakin ratkesi, tunika, kengät ja koru ovat myös upouudet. Olen aivan rakastunut tuohon tunikaan sen väriin ja malliin <3 Tälläiset vaatteet ovat niin pop lasten synttäreillä kun pitää ryömiä ja leikkiä vaikka mitä. Kummipoikani 4v. on päivänsankarin isoveli joten leikkimistä riitti :)
Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Yksi pääasia oli tietenkin kakun ja muiden herkkujen syöminen niin että maha on ihan täynnä vieläkin. Lahjoja ei sovi unohtaa. Tosin en tajunnut ottaa kuvaa. Ostimme Marimekon pitkähihaisen violettisävyisen raitapaidan ja samanlaiset sukat. Päivänsankarin kanssa oli tietenkin päästävä samaan kuvaan ja ihanaa että saatiin häneltä vielä nauruakin mukaan. Mun oli tietenkin sitten ihan pakko poseerata myös 1-vuotiaan uuden My Little Ponyn kanssa.. :D No lapsi on terve kun se leikkii.. ;)

Otsikko on Anna Abreun uusimmasta biisistä Music Everywhere, ihan mahtavan hyväntuulinen ja menevä biisi. Mulle tulee siitä huippuhyvä fiilis :)

keskiviikko 2. syyskuuta 2009

Pinkkiä ja mustaa

Mulla oli aamulla sellanen nyt haluan rentoilla fiilis ja en jaksanut turhaa pingottaa. Menin töihin siis ihanassa pehmeässä, rennossa ja lämpimässä asussa :) Laitoin tukan sivulle kiinni, tykkään tuollaisesta kampauksesta silloin kun tukkani suostuu yhteistyöhön ;)


Photobucket

Photobucket

Photobucket

huppari -adidas, huivi -seppälä, farkkuleggarit -Vila, tennarit -Puma

Sitten päivän karmaiseva onnettomuus. Tänään päälläni olleet farkkuleggarit ratkesivat lopullisesti. Ne oli jo kerran paikattu ja kotiin tullessani huomasin että kolme viikkoa ne kesti ja sen jälkeen taas ratkesi yhdestä saumasta. Enää ei ole siis mitään mahdollisuuksia käyttää niitä. Hienosti ne ovatkin vuoden kestäneet. Nyt on mentävä farkkuleggariostoksille. Ne kun on niin mukavat päällä :)

Nukuin töiden jälkeen 3,5h:n päikkärit. En tajua miten mua väsytti niin paljon. No jos se tästä tasaantuisi. Luulin herätessäni että on aamu koska nukuin niin sikeästi :D


Miten teidän päivä on sujunut? Mitä mieltä olette rennosta asustani? :)

Ja sitten tää haluais näyttää vaikka tältä..

Leikin tuossa Polyvorella ja tsekkailin mitkä olisi kivoja asukokonaisuuksia esim. syksylle. Sain sitten aikaiseksi vaikka mitä. Yritin kuitenkin tehdä sellaisia kokonaisuuksia joita voisin jopa vetäistä päälleni. Niin ja se että nuo vaatteet olisi jollain tavalla saatavissa.. Tosin tuossa on MiuMiun ja Pradan laukut.. Olisi hienoa jos löytäisi tyylikkäät samantyyppiset laukut ja samalla värillä! :)

Kaikki asut tehty siis Polyvorella

Photobucket

Kaikista asuista tulee mulle jotenkin sellanen "pikkusievä" olo. Mun tyyli ehkä enemmän onkin sellasta eikä mitään High Fashionia. Oon sitä mieltä että näyttäisin aika hölmöltäkin sellaisissa vaatteissa vaikka upeita ovatkin. Nappailin asuihin kuitenkin jotain tämän päivän juttuja eli mikä tekee myös hieman muodikkuutta lisää. Tarkoituksena oli tehdä kaksi arkeen sopivaa tyylikästä asua ja yksi rento ja ne näyttää kaikki aika kivoilta. Mietin että voisin ottaa tavoitteeksin hamstrata kaupoista juuri tuollaista :)

Mietin monesti tyyliäni ja haluaisin että se olisi aina samanlaista.. Mutta sitten ongelma on siinä että rakastan tyylikkyyttä ja korkkareita mutta rakastan myös huppareita ja tennareita joten siinä se ongelma onkin. Olenkin siis päättänyt kulkea niiden tyylien välillä fiiliksen ja tilanteen mukaan. Voisin joskus muutenkin kirjoittaa tyyliasioista enemmän, siis sellaista pohdiskelevaa juttua..


Mitä tykkäätte asuista ja mikä on suosikkinne?

tiistai 1. syyskuuta 2009

Panostus vai pihistys?

Olen etsinyt todella kauan kivaa mustaa clutchia joka sopisi bilekäyttöön ja vähän muuallekin mahdollisesti riippuen tilanteesta. Nyt olisi mulla totuuden hetket, joo on mulla taas isot ongelmat :D Ehkä te kuitenkin ymmärrätte..

Bongasin Asokselta French Connectionin laukun joka on aivan ihana perhosyksityiskohdallaan ja hinta olisi edullinen koska se on alennuksessa.. Jos tuo olisikin ainut vaihtoehto olisin jo klikkaillut sen ostoskoriin. Löysin sitten tietenkin Calvin Kleinin ihanan clutchin josssa on kiva kantohihnakin eli laukkua voisi roikottaa kätevästi ranteessa. Pieni ongelma on siinä että Calvin Klein on huomattavasti tyyriimpi kuin French Connection..



French Connection Clutch 26,16€ oikea hinta 58,86€



Calvin Klein
Clutch 167€






Molemmat on omalla tavallaan ihania ja jos olisin rohkea ottaisin molemmat. En kuitenkaan kykene siihen koska olemme myös suunnittelemassa tässä syksyn aikana lähtöä Barcelonaan.. Pitäisi siis senkin takia shoppailua rajoittaa.. Ehkä otan tuon FC:n laukun ja odotan jos CK tulisi alennukseen :D

Mitä mieltä te olette? Kumpi olisi kivempi?