torstai 22. lokakuuta 2009

Puikoilla

Photobucket

Olen yrittänyt etsiä pitkään vaaleanpunaista täydellistä neuletakkia. Aina on kuitenkin ollut väärän sävyinen / mallinen / liian kallis. Vanhojen (tai siis tuo on viime keväältä ei se nyt niin vanha ole) Novita lehtien ohjeita selaillessani löysin kuitenkin aika kivan mallin. Ajattelin tehdä tuollaisen vaaleanpunaisen perusneuletakin. Sitten muokkaan vähän ohjetta ja teen samanlaisesta luonnonvalkoisen kietaisuneuleen. Jos en sitä ennen löydä sopivaa ohjetta tai kaupassa kävele vastaan. Ei muuta kun puikot heilumaan. Tuo on tehty Novitan Rose Mohair langasta ja se on tosi edullista. Neuleelle tulee hintaa n. 15 euroa joten ei paha. Sitäpaitsi neulominen on kivaa.Etu tuossa on myös se että se tehdään aika isoilla puikoilla joten pitäisi valmistua ihan suhteellisen nopeasti. Ei tartte koko ajan napostella telkkaria katsoessa jotain herkkuja kun kädet heiluu puikkojen kanssa :D

keskiviikko 21. lokakuuta 2009

Sovituskopissa

Photobucket

toppi -GT / neule H&M / farkkuleggarit -Vila / nilkkurit -Duffy / huivi -Seppälä


En ole koskaan aikaisemmin kuvaillut sovituskopissa asuja. Nyt kuitenkin ajattelin tehdä niin koska oli niin pimeä päivä että kotona oli aika huono valaistus. Ihan ok kuva tuosta tuli mutta haluaisin normaalisti sellaisia kunnollisia ja selkeitä plus valoisia asukuvia. Pihalla olisi kaikista parasta ottaa mutta aina ei ole mahdollista raahata tuota miestä mukana ulos. Asu on aika peruslinjaa mut sen piti olla käytännöllinen koska pyörin kaupungilla, ei liian kuuma eikä kylmä. Oli tuossa päällä sitten vielä musta villakangastakki.

Huomenna menen töihin viikon sairasloman jälkeen. Nyt on ollut taas jo ihan hyvä olo joten katsotaan miten työnteko vaikuttaa. Pitäkää peukkuja että ei tarvitse taas lähteä kesken päivän pois. Mulla on hirmuinen ikävä työkavereita. Nyt jatkamaan pyörökaulahuivin neulomista ja katsomaan ihanaa Karjalan kunnailla sarjaa. Huivin pitäisi olla kohta valmis joten siitä luvassa kuvia lähiaikoina.

PS. Voi olla että joudun käydä huomenna hakemassa varauksesta tuon edellisen postauksen paljetti-ihanuuden.. Voihan se olla että poikia vähän töissä naurattaa kun ilmestyn kimaltavassa paidassa joku päivä paikalle mutta sanon niille sitten vain että "This is my style" :D

Paljettihuppari

Photobucket


Vero Moda, 34,95€ Jätin hupparin varaukseen kun mietin että onko se liian teini. Musta väri ja mustia paljetteja. Huppu on kokonaan paljettia. On tää kyllä aika ihana.. Oon kyllä miettinyt jos yrittäis kasvaa aikuiseksi joskus näissä vaateasioissa. Aina ei vaan pysty. Kimallus on kivaa ja hupparit on ihania!

Ihanaa keskiviikkoiltaa. Minä lähden vielä uudestaan kaupungille..

tiistai 20. lokakuuta 2009

Pirtelöä, korvapuustia ja sämpylöitä

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Tänään..



..sovitin ihanaa vaaleanpunaista lämmintä neuletta H&M:llä. Ihan mahtava päällä vaikka pelkäsin että se näyttää päällä raskaalta "löijältä" mutta se olikin siis ihana. Aion ehkä napata sen kassan kautta kotiin joku päivä..


..ostin Lokakuun Trendin. En ole pitkään aikaan lukenut sitä vaikka lehti tuli minulle monta vuotta. Hinta oli edullinen ja kaiken lisäksi kannessa luki että 10 % tuotosta menee Naisten mielenterveystyölle. Hyvää asiaa pystyi siis tukemaan.


..menin Coffee Houseen ystäväni S:n kanssa. Korvapuusti oli niin iso että söimme sellaisen puoliksi. Lisäksi join suklaapirtelön joka kuitenkin kuvassa näyttää ihan kahvilta :D Coffarin suklaapirtelö on ihan mahtavaa joten suosittelen kaikille!


..leivoin vielä illalla sämpylöitä. Osaan laitoin unikonsiemeniä ja osaan juustoa päälle. Laitoin taikinaan mukaan ruisjauhoja ettei tulos olisi ollut liian vehnäinen. Tuli aika namia.


..iltapäivällä käväisin mummon ja papan luona kahvilla. Siitä nyt ei ole kuvamateriaalia.



Nyt voisinkin harkita nukkumaanmenoa, alkaa päivä kääntymään pikku hiljaa keskiviikon puolelle. Voisin huomenna kuvata päivän asua jos tajuaisin tehdä sen päivänvalossa.. :)

sunnuntai 18. lokakuuta 2009

Valoa

Photobucket

Photobucket

Photobucket



Ostin muutama päivä sitten vihdoinkin sisustusvalot kotiimme. Olen todella usein ihaillut tutuillani valoja maljakossa ja nyt sain itsekin ihanat valot. Tässä on kivaa se kun nämä voi laittaa esille jo pitkästi ennen joulua ja tuovat ihanasti piristystä pimeyteen. Maljakko on saatu ylioppilaslahjaksi ja on Tommy Tabermanin sarjaa. Maljakko on mielestäni aivan ihana.

lauantai 17. lokakuuta 2009

Onko pakko keksiä otsikko?

Tulin ilmoittelemaan että täällä ollaan vielä. Jotenkin on vaan nyt ollut sellainen hankala vaihe koska sairastelu on kestänyt jo 4 viikkoa. On energiat aika lopussa. Sain onneksi antibioottikuurin maanantaina joten toivotaan että alkaisi helpottamaan tämä flunssa ja siihen liittyvät oireilut. Menin torstaina taas töihin mutta muutaman tunnin jälkeen tuli niin kauhean paha olo että oli pakko lähteä pois ja sain taas saikkua ensi keskiviikkoon asti. Lääkärin mukaan mun elimistö on jotenkin nyt tosi rasittunut pitkästä sairastamisesta. Sitten kun oikeasti pitää tehdä töitä ja keskittyä niin se ei jaksa..

Pahoittelen että tämä blogi on nyt tälläinen sairaskertomus blogi.
Yritän tässä nyt kirjoitella mukavia juttuja tänne kunhan saan aikaiseksi ja jaksan inspiroitua. Minunkin aina niin iloinen, pirteä ja positiivinen asenne on alkanut kärsiä tästä sairastelusta. Tunnolliselle työntekijälle on aika tuskaista olla jatkuvasti sairaslomalla. Silti yritän kuitenkin mennä hyvällä mielellä eteenpäin :) Lääkäri sanoi että ei saa jäädä kotiin murehtimaan että jos vain jaksaa niin saa mennä ihmisten ilmoille ja hyvä niin!



Ottakaa mallia Puolenhehtaarin metsän asukeista ja pitäkää sateenvarjo mukana viikonloppuna. Voi olla että sitä tarvitsee, täällä näyttää aika märältä kun ulos katsoo.

Mukavaa lauantaita!

sunnuntai 11. lokakuuta 2009

Vaaleanpunainen krokotiili

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Mulla on uusi pipo! Maailman mahtavin pipo ikinä mitä voi olla! Se on täydellisen vaaleanpunainen. Etsin täydellisen vaaleanpunaista mun päähän sopivaa pipoa viime talvena enkä löytänyt mistään. Nyt osui ja upposi. Tarkoitus ei ollut välttämättä että se on jonkun tietyn merkkinen. Tämä täydellinen vaaleanpunainen sattui vain löytymään krokotiilimallistosta ja ihan vahingossa tuo ihanuus osui silmään. Täydellistä. Pidän tuota varmaan töissäkin sisällä. Olen ihan in löööv. Mulla on nyt krokotiilileima otsassa. Olkoon vain, vaaleanpunainen on ihana väri! Ostopaikkana Kekäle, hinta 34€.

Pahoittelen kuvissa esiintyvää levottomuutta, joskus tekee mieli irroitella.

Ihanaa syksyistä sunnuntaita!

lauantai 10. lokakuuta 2009

Mariskooli

Photobucket

Photobucket

Lauantai-ilta kuluu mukavasti Lontoon rakeiden, Tutti Frutti- Smoothie karkkien, Big Brotherin ja James Bond-leffan parissa. Kyllä, vanhemmat 007 leffat ovat ihan mahtavia!

Mitä teidän lauantaihin kuuluu tänään?

Lördag

Hellou! Tässä tulee nyt erittäin huonolaatuiset day's outfit kuvat. Parempia toivottavasti luvassa ensi kerralla. Lauantai on vierähänyt mukavasti. Kävimme serkkujeni luona ja kaupoilla. Nyt olisi päiväunifiilis.. Katsotaan malttaako mennä nukkumaan. Toisaalta tekisi mieli katsoa katsomo.fi:stä Kadonneen jäjillä sarjaa koska kaikkia osia en ole nähnyt.



Photobucket




Huisin mahtavaa lauantai-iltaa!

torstai 8. lokakuuta 2009

Kaksikymmentäkaksi

Mulla oli tiistaina synttärit, täytin helposti muistettava iän eli 22-vuotta. Siksi tietenkin helppo että siinä on kaksi samaa numeroa ja ne on kakkosia :D

Asukuvatkin otettiin synttäripäivänä mutta mulle tuli kriisi niiden kanssa ja mielestäni näytin ihan kamalalta joten en voinut niitä sitten julkaista. Tässä luvassa nyt kuvaa synttärikakusta ja tämän päivän asusta.


Photobucket


Tein valkosuklaa-daim kakun Hellapoliisi.fi sivustolta löytyneen ohjeen mukaan. Voin kertoa että tuo oli todella hyvää mutta ei kuitenkaan liian makeaa vaikka niin voisi luulla. Kahvilla kävivät yksi kaveri ja mun + Laurin vanhemmat. Mulla oli jo sen verran hyvä olo että kakun jaksoin leipoa :) Tosin tuo on niin helppo ja vie vähän aikaa joten ei tarvinnut paljoa voimia siihen.



Photobucket
neule -H&M / leggarit -Gina / paita -H&M / kengät -Bianco / laukku -Benetton / takki -Only / huivi -Seppälä


Tässä tämän päivän asu jolla kävin kaupungilla ja töissä. Siis kävin oikeasti töissä, olin siellä 3h kunnes kuume nousi ja lähdin kotiin :/ Huomenna pääsen lääkärille, katsotaan mikä on tuomio. Toivottavasti mun kuumeilu ei johdu paikan sisäilmasta. Hermo menee koska kotona on ihan jees olo. No katsellaan ja yritetään olla ottamatta paineita tilanteesta. Enhän sille mitään voi. Korkeintaan voin saada vahvemmat allergialääkkeet.

Mukavaa torstai-iltaa!

perjantai 2. lokakuuta 2009

Kuinkas sitten kävikään..

Lupailin eilen aamuisessa postauksessa asukuvia. Valitettavasti niitä nyt ei tule koska ehdin jopa olla kolme tuntia töissä kun kuume nousi ja olo muuttui aivan kauheaksi. Ei sitten ollut voimia kuvata asua kun tulin lääkärin kautta kotiin. Nyt ollaankin sitten sairaslomalla ensi keskiviikkoon asti. Torstaina palaan töihin. Lääkäri pelkää että pitkittynyt flunssa johtuisi paikan sisäilmasta, muutama muukin oireilee (tai oikeastaan aika moni ) ja ala-asteella olin homekoulussa. Silloin altistuin kaikelle tuollaiselle todella pahasti. Lääkärin mielestä on nyt hyvä testata miten tilanne muuttuu jos olen niin kauan pois että flunssa olisi parantunut. Toivotaan että tämä olisi vain pitkittynyt flunssa eikä johtuisi muusta. No hei ei tästä pitänyt mitään sairaskertomusta tulla. Saan kuitenkin ensi viikon alussa käydä ihmisten ilmoilla, lääkäri antoi luvan :)

Nyt saatte eilisen asun vähän erilaisessa muodossa. Kaikki vaatteet paitsi takki ja huivi eivät ole suoraan samat mitä mulla oli. Kengät on ihanat ja neule mahtavan lämmin ja pehmä. Olisin tuossa asussa viihtynyt ihan koko päivänkin töissä jos olo ei olisi ollut niin huono.

Photobucket

neule -H&M / farkut Levi's / nahkatakki -Only / kengät Josefssons / huivi -Seppälä / laukku -Benetton Takki bongattu kuvaan Elloksen sivuilta ja huvi Googlettamalla.

Vaikka päivän asuja ei ahkerasti nyt tule niin mulla on muita juttuja mielessä. Kunhan saan inspiraation kun tää flunssa on sellanen että välillä ei jaksa mitään ja välillä on ihan hyvä olo.

Mukavaa viikonloppua!

torstai 1. lokakuuta 2009

Hottia pinkkiä

Aika hienosti mun runosuoni kukkii tuossa otsikossa. Yritin hienosti keksiä sen liittyen aiheeseen :D
Iittala on julkaissut uuden värin HotCool laseista. Meillä on HotCool laseja isoina mustalla muoviosalla. Nyt tulisi oiva tilaisuus hankkia pienempiä ja pinkillä muoviosalla. Kaiken lisäksi tämä on roosa nauha tuote joten osa tuotosta menee hyvään tarkoitukseen. Mun täytyy varmaan ostaa nämä. Kaksi kappaletta laseja maksaa 19,90€ Mun talviaamut varmasti alkaa pirteästi kun saan juoda aamuteet pinkinsävyisestä lasista!

Tänään luvassa asukuvia koska olen lähtenyt yli viikon jälkeen ihmisten ilmoille!