torstai 19. maaliskuuta 2009

Haaste: "Muistikirja"


Lilou haastoi minut tekemään Muistikirjan joten tartuin haasteeseen :)


Kallein aarteeni:

Tähän on pakko mainita kaksi asiaa. Rakas poikaystäväni ja koko perheeni mukaan lukien serkut ja isovanhemmat




Paras kirja:
Himoshoppaajat (kaikki) Enpä ole muita kirjoja lukiessani nauranut niin paljon ääneen




Rakkain lahja:

Poikaystävältäni ylioppilaslahjaksi saama Kalevala Korun Vanamo sormus. Sormus on aina sormessa koska sillä on paljon tunnearvoa<3

Parasta musiikkia:
Sellainen mistä tulee hyvä fiilis. Menevää ja reipasta yleensä. Herkistelykin toimii.

Lempiasusteeni:
Kaikki vaaleanpunaiset yksilöni. Kauheeta valita vain yksi, en kykene!

Korvaamaton pahe:

Herkut, erityisesti irtokarkit!




Lempikaupunkini:

Tukholma. Veikkaan että Stokis kilpailee Barcelonan kanssa heti kun joskus sinne pääsen. Olen aina haaveillut sinne matkustamisesta.



Lempikauneustuotteeni
:
Tigin hiusmömmöt ja MaxFactorin meikkivoide


Kaunein elokuva:
Hmm.. kaunein. Vaikea valita. Sinkkuelämää sen takia että vaatetus on upea ja raikas. Mutta jotain järkevämpää tekisi mieli vastata. Esimerkiksi Uneton Seattlessa, se on ihana tarina joka uppoaa minuun ihan täysin.

Inspiroidun:

Tämä riippuu niin tilanteesta. Tällä hetkellä inspiroidun muiden pukeutumisesta ja Catwalk kuvista. Johtuukohan keväästä? :)



Tämä on varmasti kiertänyt jo aika monella mutta haastan Emilian ja Adrianan. He eivät muistaakseni ole tehnyt tätä :)

Kuvat: täältä, täältä, täältä, täältä ja täältä

Syksyn vaatteita Catwalkilta

Inspiroiduin eilen illalla Marc Jacobsin Louis Vuittonille suunnittelemasta syksyn 2009 mallistosta. Luin Bellagion Girltalk blogia ja siellä oli kuvia aiheesta. Ihastuin asuihin ja mallistoon niin että menin tsekkailemaan koko kokoelmasta omia suosikkejani ja esittelen ne nyt tässä :)


































Olen täysin ihastunut ensimmäisen ja toisen kuvan asukokonaisuuksiin. Kirkkaan värinen mekko on myös tosi ihana ja raikas. Voisin vaikka kuvitella käyttäväni sitä jossain. Samoin ensimmäisen ja toisen kuvan jakut. Vaatteet ovat suorastaan upeita. Tsekatkaa myös laukut! Huh mitä ihanuuksia. Voisin haluta molemmat :D



Mukavaa torstaita kaikille!

keskiviikko 18. maaliskuuta 2009

I Want Spring And Summer Shoes From Bianco

Huh mikä päivä on ollut! Suoraan iltapäivällä kun oma aikataulu sen juuri sopivasti jousti kuskasin 15v. serkkupojan lääkäriin. Hänen vanhempansa kun on töissä tietenkin. Poika on ihan nuutunut ja flunssainen ollut jo monta päivää ja poskiontelontulehdushan sieltä löytyi. Hän sai lääkityksen ja pääsee paranemisen alkuun :). Sitten ilmeni että poitsulla on huomenna matikan koe. Kysyin että "osaatko ne jutut"? Vastaus oli: "Öö en" No sanoin että voin tulla illalla auttamaan kun hoidan vielä välissä omia asioita. Hurautin illasta laskemaan matikkaa serkun kanssa ja tilanne vaikuttaa nyt oikein hyvältä. Enemmän se on henkistä tukea että joku istuu vieressä kun hän laskee tehtäviä kun se että ei muka osaa yhtään mitään. (Olen siis aikaisemminkin monta kertaa hjelpannut serkkuani matikassa koska mun mielestä matikka on jees :) )

Ilta menikin siinä ja olin kotona vasta puoli yhdeksän aikaan. Sen jälkeen olenkin istuskellut koneella tätä tehden :)

Olen päättänyt että haluan kesäksi noin kolmet korolliset sandaalit. (Öö, onko se liikaa? :D) Mustat on jo tilauksessa Ellokselta mutta katsotaan miten ne sopivat jalkaan. Tässä ihastuksia Biancosta. Biancon kengät sopivat jalkaani kivasti joten voi olla että parhaat kesäkengätkin löytyvät sieltä.

Nämä kaikki voisin ottaa mielelläni kesäksi jos joku voisi sponsoroida, onko vapaaehtoisia? ;) Ainakin kahdet haluaisin ehdottomasti (ja aion varmaan ostaa, heihei kesätyöpalkat ;) ). Eniten nuo alimmaiset vaaleanpunasävyiset houkuttelee (ylläri!) :) Kaikki kengät löytyvät Biancon valikoimista.






Lisäksi laitan tähän vielä kevätkenkä bonuksen. Sovittelin alla olevia nilkkureita Biancossa ja haluaisin nuo ruskeat mutta toisaalta valkoisetkin olisi kivat. Äh en osaa päättää. Kenkiä löytyisi myös mustana mutta minulla on jo yhdet mustat nilkkurit joten samanvärisiä en haluaisi.





Eikö olekin ihanat? Juuri käytännölliset keväälle ja sopii varmasti myös viileille kesäilmoille. Olisi enemmän kuin kivaa jos voisitte heittää kommenttilaatikkoon ehdotusta väristä :)

Tänään jäi yllättävien menojen takia liikunta väliin mutta huomenna aion täräyttää FitBall sekä JustDance tunnin :) Niin ja tänään ei ole enää ollut tietoakaan eilisen väsymyksestä, jee!

Mikä on sinun suosikkikenkäsi ensimmäisestä kollaasista?

EDIT// Anonyymi joka kysyit Espritin mustasta laukusta jossa on vetoketju. Kenkiä katsellessani bongasin laukun täältä: http://www.brandos.fi/esprit/ilke-8277/

Kaksikymmentäviisi paljastusta

Tässä tällainen aamuinen pläjäys mikä on kiertänyt myös Facebookissa.



1. Rakastan vaaleanpunaista väriä

2. Hiukseni ovat luonnonkiharat

3. Kävin lukiota 4 vuotta

4. Olen ajoittain laiska vastaamaan tekstiviesteihin koska en jaksa naputella. Soitan mielummin

5. Rakastan ruotsin kieltä


6. Parhaita karkkeja ovat vaahtokarkit


7. Vasen polveni on leikattu kerran ja oikea kolme kertaa, syystä että polvilumpiot olivat liian löysät ja ne eivät suostuneet pysymään paikoillaan.


8. Opiskelen insinööriksi

9. ..aion vielä joku päivä tehdä myös diplomi-insinööri tutkinnon

10. Pelkään lentämistä, siksi olenkin ollut lentokoneessa viimeksi vuonna 2004

11. Olen shoppaillut viime aikoina aivan liikaa..

12 ..ja tuntuu siltä että kohta karkaa mopo käsistä

13. Tällaista shoppaushimoa mikä meinaa mennä täysin överiksi minulla ei ole ollut kertaakaan aikaisemmin

14. Luulin siis vuoteen 2009 asti että osaan shoppailla kohtuudella ja järkevästi

15. Olen sisaruskatraan kuopus

16. Olen kummitäti

17. Voisin vakavasti harkita että muuttaisin joksikin ajaksi joko Ruotsiin tai Espanjaan

18. Olen aina ollut kiinnostunut autoista ja tekniikasta

19. Kuitenkin olen aina ollut neiti ja tyttömäinen ja pelännyt lapsena ties mitä

20. Rallikuljettaja Petter Solberg on mielestäni ihana ja komea. Ja kyllä poikaystäväni tietää mitä mieltä olen kyseisetä rallikuskista :D

21. Unelmieni auto on Subaru Impreza ja tietenkin vaaleanpunaisena

22. Poikaystäväni nouti minut melkeinpä kotiovelta jotta sai minut tajuamaan että hän on oikeasti kiinnostunut :D

23. Olen seurannut 1,5 vuotta blogeja ja blogimaailmaa ja lähes yhtä kauan harkitsin oman blogini perustamista

24.Olen täysin koukuttunut bloggaamiseen, tämä on tosi kivaa!

25. Nämä 25 juttua oli tajuttoman vaikeaa keksiä



Huh, olipas todella hurjia paljastuksia. Kyllä näillä jo Seiskaan pääsee ;D Hehee.. no ei sentäs!
Illemmalla luvassa jotain tyttöhömppää.. todennäköisesti vaatteita tai kenkiä :)

Mukavaa päivää kaikille!

tiistai 17. maaliskuuta 2009

Puoliaurinkoinen päivä

Tänään on ollut puoliaurinkoinen päivä. Täällä on siis paistanut aurinko ja sitten välillä on ollut pilvessä pitkän aikaa. Se on siis puoliaurinkoinen :D

Puoliaurinkoisen päivän kunniaksi seuraa ihan tavallinen päivänasu ilman mitään kikkailuja. Tykkään välillä pitää ihan perusvaatteita, niistä saa kuitenkin asustamalla ihan kivoja. Selkeät jutut on välillä siis mukavia. Välillä taas on mukava kikkailla ja muodostaa erilaisempia asukokonaisuuksia :) Tälläisena hilluin ihmisten ilmoilla:


Paita -H&M Toppi -Gina Tricot Farkut -Crocker Laukku -Benetton Huivi -Seppälä Koru-Vanamo

Hei kertokaa että miten ihmistä voi väsyttää ihan tajuttomasti? Mulla oli tänään tarkotus mennä jumppaileen mutta en kertakaikkiaan pysty. Ärsyttävää. Tietynlainen väsymys on ihan ok mutta tää on niin överi että hikijumppa ei tekis yhtään hyvää. Valitin asiasta kummitädille ja hän sanoi että se on sitä kuuluisaa kevätväsymystä. Vitamiinit on lopussa ja pitkän talven jälkeen alkaa kaipaileen jo aurinkoa jne.. Eli C-vitamiinia vaan naamariin niin kyllä se siitä. Onneksi ollaan jo maaliskuun puolivälissä!

Väsymyksestä seuraa se että tekisi mieli mässätä kaikkea epäterveellistä ruokaa, karkkia jne.. Ei siinä muuta mutta pari viikkkoa sitten kipeenä ollessani söin joka päivä karkkia ja kaikkea epäterveellistä. Oon kohta ihan pallo jos en mieti yhtään! Siltikin tähän oloon auttaisi ehkä eniten karkkipussi ;)


Onko teillä kevätväsymystä ja tuleeko teille himo syödä herkkuja kun väsyttää? Ja mitä keinoja teillä on väsymyksen taltuttamiseen?

I Like This

The Hills sarjaa seuratessani olen aina kiinnittänyt huomioni Heidi Montagin tyyliin. Heidi ei kuulu suosikkihahmoihini sarjassa mutta pidän hänen tyylistään todella paljon. Heidi näyttää aina tyylikkäältä, freshilta ja harkitulta.





1. Tämä tyyli on ehdoton suosikkini. Haluaisin pukeutua juuri tuolla tavalla. Vielä kun löydän oikeanlaisen neuletakin ja upeat kengät niin tyyli on siinä. Laukku on tietenkin Heidillä ihan omaa luokkaansa ja katsokaa UPEITA kenkiä! Oijoi.


2. Tässä on esillä rentous ja tyylikkyys. Musta on ihana väri ja sopii kokonaisuuteen hienosti. Voisin itse kuvitella kulkevani myös tällaisissa vaatteissa. Ja katsokaa taas kenkiä!


3. Oi kun tässäkin on jotain niin kivaa. Rento neuletakki, valkoinen toppi, aurinkolasit ja vaaleat farkut. Täydellinen kesällä.


Olen ihan in lööv kaikkiin kuvissa oleviin tyyleihin mutta paras on kuva yksi. Aion bongailla Heidin tyyliä lisää ja hehkutella sitä mahdollisesti myös tänne :)


Hei jos joku on nähnyt kuvan yksi tyylistä neuletakkia jossain niin hihkaiskaa tännepäin, sellainen olisi ihana ihana.


Mitä mieltä olette Heidin tyylistä iskeekö vai floppaako?

maanantai 16. maaliskuuta 2009

Korallia ja lämpöasteita

Voi miten kivaa kun tänään sai taas laittaa nahkatakin päälle. Lämpöasteita oli sen verran että päätin ettei mua palele. Tuultakin oli vähän ja sekin oli etelätuulta joten ajattelin ettei kovin kylmä ole. No ei ollutkaan! Oletteko muuten huomannut että ulkona tuoksuu jo hieman keväälle? Kevään tuoksu tulee monesta eri asiasta mutta ainakin siitä kun kuivaa asfalttia näkyy sieltä täältä. Jes, taitaa kesä tulla kunhan vielä maltetaan mielemme vähän aikaa!


Day's Outfit oli tänään kesäisen raikas. Päälle pääsi lauantaina ostettu uusi Onlyn pitkä neuletakki. Oi se on aivan ihana päällä. Koralli väri piristi muuten niin harmaata päivää ulkona. Vaikka oli lämmin, aurinko oli kadoksissa.


Vågan sydänkorusta on tullut mun jumituskoru, mutta en voi sille mitään että se on niin ihana. Vilan mustat farkkulegginssit pääsi koristamaan vaatekaappiani viime viikolla. Ne ovat ne versiot jossa on vetoketjutaskut etuosassa. Veikkaan myös että uudesta laukustani tulee joksikin ajaksi jumituslaukku :D


Kuvia ottaessa tuli kikkailtua ja hölmöiltyä joten ajattelin nyt laittaa hölmöilyjä tännekin, näette ainakin miten mun naama vääntyy ;) Jep ja älkää pelätkö näitä ei sitten onneksi tule joka päivä. Nyt vaan tuli tällanen hieno idea päähän :D Kuvista näkyy hieman tämänpäivän kampaustani. Kampaus mikä on aina koska kiharat on kiharat :D




Tänään sain inspiraation tehdä ruuaksi lihapullia. Nams, niistä tuli tosi hyviä. Varmasti maistui hyviltä myös siksi että en ollut pitkään aikaan syönyt niitä. Sen jälkeen olin reipas ja lähdin Aerobicciin. Oli kivaa koska tunti oli tanssillista Aerobiccia eikä mitään tylsää ja tavallista "v-askel, a-askel, marssi" juttua. Tuli tosi hyvä fiilis :)


Miten teidän viikko on alkanut?

Kesäkadut odottavat..

Oijoi ja aijai. Laitoin viikonlopun aikana Ellokselta tilaukseen Bronxin aivan ihanat korolliset sandaalit. Kengissä on hieman gladiaattorityyliä ja juuri sopivankokoinen korko minulle. Niin ja plussaa on myös se että korko on tukevannäköinen.

Tässä ihanat kesäkatujen kopisijat:



En voinut olla laittamatta kenkiä tilaukseen koska sähköpostiini tipahti tarjous että yhdestä tuotteesta saa alennusta -50% Kenkien oikea hinta oli 97€ joten alennus on tuntuva :)

Katsotaan nyt että ovatko sopivat jalkaani. Toivottavasti kengät saapuvat luokseni jo tällä viikolla. Raportoin sitten asiasta lisää.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kuva: www.ellos.fi

sunnuntai 15. maaliskuuta 2009

You're vinegar in my dreams

Eilen juhlittiin Emma-gaalaa ja palkittiin hyvin työnsä tehneitä artisteja. Ajattelin nyt nostaa yhden eilisen gaalan palkinnon saajan esiin.

Vuoden naissolisti palkinnon sai tänä vuonna Anna Abreu. Anna sai palkinnon jo toistamiseen koska nappasi saman pystin viime vuonna.

Olen alusta asti pitänyt Annasta. Aluksi ihastuin hänen kauniiseen ja voimakkaaseen ääneen ja lopulta aloin pitämään koko persoonasta. Anna tekee sellaista kivaa musiikkia mistä pidän. Just sopivan rentoa taustamusiikkia ja sellasta mistä tulee hyvä mieli. (mun musamaku on sitten tosi laaja että mulla menee kaikki iskelmästä heviin riippuu mikä on fiilis :D )

Näin viime kesänä Annan livenä Kuopion viinifestivaaleilla ja live esiintyminen oli hyvä. On hienoa että meno kuulostaa samalta kuin levyltä kuuntelisi joten tytöllä on taitoa laulaa oikeasti. Aina kun Annan näkee telkkarissa tai lukee hänestä tehtyjä haastatteluja tulee hyvä mieli :)






Annan puku oli eilisessä gaalassa aika huomiota herättävä mutta mielestäni puku sopi hänelle hyvin. Välillä voi räväyttää kunnolla. Olisi sitäpaitsi hienoa että Suomessakin opeteltaisi pukeutumaan tällaisiin tilaisuuksiin räväkämmin. Ei aina tarvitse olla sitä hillityä pukua :)

Loppuun vielä Annan esiintyminen eilisessä Emma-gaalassa. Mun mielestä oli tosi kivaa että mukaan oli otettu myös tanssia. Esiintymiseen tulee heti erilainen ilme. Hienoa on myös se että Anna saa koko ajan upeaa itsevarmuutta esiintymiseen. Olisi kivaa nähdä hänet joskus jopa kansainvälisillä lavoilla :)






Mitä mieltä olette Annasta? Menikö vuoden naissolisti palkinto oikeaan osoitteeseen?



Kuvat täältä ja täältä

Facebook Quiz

Facebookissa tulee silloin tällöin tehtyä Quiz testejä. Osa niistä on todella hauskoja ja teenkin yleensä niitä mitkä sattuu eteeni tai kuulostavat kivoilta. Ajattelin koota tähän vähän Quiz tuloksiani ja opitte samalla minusta jotain uutta. Heh, nämä tuloksethan ovat TÄYSIN luotettavia ja kerotovat minusta kaiken ;D Täytyy kyllä myöntää että osa tuloksista kuulostaa ihan järkevältä :) Tuloksen alapuolella on erivärinen teksti jossa olen kommentoinut sitä.


..minulle sopivin ammatti on LOTTOTYTTÖ
Numerotarkkuutesi ja ruotsin kielen sössötyksesi iskevät tajuntaan kuin isoäidin leka.
No joo, muistan numeroita todella hyvin esim. puhelinnumerot ja rakastan ruotsin kieltä :)

..minkälainen dataaja olet? Olet KOODAAJA
Vietät suurimman osan aikaasi koneella. Teetkö edes ruokaa itsellesi? Onko painosi noussut viimeisen vuoden aikana? Lenkille siitä!
Okei, vietän paljon aikaa tietokoneella. Mutta teen myös muutakin hei! :D

..Which Barbie Are You? Olen BEACH BASH BARBIE
Rakastat viettää aikaasi auringossa ja rannalla kavereidesi kanssa. (erityisesti silloin jos siellä on komea uimavalvoja/pelastaja) Pidä huoli että muistat pukeutua parhaaseen uima-asuusi.
Rakastan aurinkoa ja ruskettumista, että tää meni ihan oikein.

..tekninen osaamiseni on: INSINÖÖRI
Sinussa on ainesta insinööriksi. Tunnet laitteen kuin laitteen ja niiden korjaaminen ei tuota sinulle ongelmia. Osaat sähköopin ja mekaniikan perusteet, tunnet autot sekä muut kulkupelit. Katon korjaaminen onnistuu kertaakaan putoamatta ja raksamies on toinen nimesi. Näytät taitosi myös fysiikan ja matematiikan alalla. Olet todellinen tekniikan ihmelapsi!
Tämä tulos oli täysin totta koska opiskelen insinööriksi :) Mut en mä ihan tosta tekniikan ihmelapsesta sitten tiedä :D

..oletko sunnuntaisuhari vai rallikuski? Olet ARMOTON KAAHARI
Loistava tulos, näitä suomeen lisää niin riittää poliiseillekkin töitä. Tykkäät ajelemisesta aina 50% nopeus rajoitusten yläpuolella. Lempi autosi on todennäköisesti Nissan Skyline.
Pidän autolla ajamisesta todella paljon ja ajan reippaasti mutta en älyttömiä ylinopeuksia. Lemppariautoni on Subaru Impreza. Tosin Nissan on myös japanilainen ja nelivedolla varustettu joten tulos on aika oikea :D

..Puolenhehtaarin metsän asukeista olen NALLE PUH ja Muumilaakson asukeista NIISKUNEITI





Oletteko tehnyt Facebookissa Quizeja vai onko ne ihan typeriä teidän mielestä?

Oops, I Have Something New Again




Noniin nyt on päästy poikkiksen vanhempien luota kotiin ja tulin näin yöllä tekemään postauksen. Lupailin siis päivän asu postauksessa että illalla tulee lisää juttuja. En kyllä tiedä ehtiikö tämä enään lauantain puolella julkaisuun :D

Olin tänään vähän kaupungilla ostoksilla. Kuten yllä olevasta kuvasta voi ehkä päätellä.. Bongasin perjantaina Benettonista jotain todella ihanaa. Jätin ihanuuden kuitenkin varaukseen koska ajattelin että mietin asiaa. No mietin ja tulin siihen tulokseen että minun on saatava kyseinen juttu. Kipittelin sitten innoissani Benettonille rahojani tuhlailemaan.

Tällainen ihanuus ja uusi rakkaus sieltä löytyi. (
huomatkaa miten ihanan tekstin innostuin kirjoittelemaan kollaasiin ja ihan vapaalla kädellä piirrelty ;) :D )






Ihana ihana uusi laukku. Laukku on todella hyvä koska se on sopivankokoinen esimeriksi kaupungille, kouluun, shoppailuun, rannalle ja ihan minne vain tarvitsee! Laukun saa ainakin ohuemman vaatetuksen kanssa olalle mutta kädessä kannettunakin näyttää todella kivalta :) Myyjät myös mainostivat että laukussa on uusi kuosi. Kuosi on mielestäni oikein mukavannäköinen. Voi ei, olen ihan in lööv :D Tämän ostoksen jälkeen laukkukokoelmieni pitäisi olla hyvässä kuosissa. Paitsi että haluaisin vielä sellaisen pienen valkoisen laukun jota voisi käyttää kesällä.. ja sitten ehkä.. :D Nojoo nyt voisi lopettaa laukkuhaaveilut vähäksi aikaa. Toivottavasti tämä ostos auttaa siinä.

Nyt otan iltapalaksi poikkiksen äidin tekemiä ihania juustosarvia ja juomaksi Vitalin neljän hedelmän tuoremehua, nams.

Yritän olla reipas ja mennä huomenna iltapäivällä FitBall tunnille.

lauantai 14. maaliskuuta 2009

Mulla on uusi jumitusvaate!

Tänään on ollut mukava lauantaipäivä. Nukuin tosi pitkään. Heräsin vasta puolenpäivän aikoihin. Sitten söin rauhassa aamiaisen ja lähdin kaupungille pyörimään. Nyt olen poikakaverini vanhempien luona (jep mulla on oma läppäri mukana). Tultiin tänne viettää iltaa mutta en ehtinyt postata kotona joten päätin sen tehdä täällä. Jep, olen nörtti ;) Tässä päivän asua. Huomatkaa että mulla ei ole vyötärövyötä :D Neulemekko -Esprit toppi -Gina Tricot farkkuleggarit -Vila huivi -Benetton koru -Våga Takki -Only Laukku -Esprit



Mulla on uusi jumitusvaate. Tuo neulemekko on upouusi ja se on mahtava päällä. En varmaan seuraavaan viikkoon pidä mitään muuta vaatetta :D

Lauantain kunniaksi hieman hölmöilykuvia vielä


Kivaa lauantai-illan jatkoa kaikille. Palailen vielä myöhemmin tänään postailemaan :)