keskiviikko 30. syyskuuta 2009

Välivuosi insinööriksi opiskelusta

Mulla on nyt sellainen tilanne että mun ei tarvitse mennä vuoteen kouluun. Aika kivaa ja helpottavaa. Olen ollut koulussa taukoamatta 7-vuotiaasta asti ja nyt alkoi tuntumaan siltä että riittää vähäksi aikaa. Haluan opiskella alani loppuun mutta tuntuu siltä että tarvitsin hengähdystaukoa. Koko ajan on menty kauheaa vauhtia eteenpäin ja nyt tuli sellainen olo että voisi vähän rauhoittua. Kaksi vuotta olen opiskellut ja kaksi olisi vielä jäljellä. Kaiken lisäksi olen kahden luokan ainoa tyttö joten pojat saavat olla nyt keskenään siellä :D Ymmärrätte varmaan että välillä tarttisin siellä hieman naisellistakin ymmärrystä. Tiesin kuitenkin että jos lähden opiskelemaan tietoverkkotekniikkaa, näin voi käydä eli on ainoa tyttö. Pidän kyllä alastani mutta minusta tulee insinööri nyt vähän suunniteltua myöhemmin :)



En suinkaan aio olla tekemättä yhtään mitään. Välivuoteen tuli mahdollisuus koska hain kesätyöpaikasta jatkosopimusta ja sain sellaisen vuodeksi. Kaiken lisäksi vuosi ei mene hukkaan koska saan tehdä opiskelualani töitä joten työkokemusta karttuu mukavasti.

Olen ajatellut että otan kaiken irti siitä että voin työpäivän jälkeen sanoa huihait sellaiselle pakolliselle tekemiselle. Tarkoitan siis sitä että ei läksyjä, tenttejä, fysiikan raportteja ja stressiä siitä että on naimisissa koulun kanssa. Ihanaa että voi hyvällä omalla tunnolla maata sohvalla katsomassa hömppäohjelmia vaikka koko illan jos siltä tuntuu. Työt jatkuvat vasta kun aamulla menen työpaikalle. Tällä hetkeltä tämä tuntuu aika makealta, työkaverit on mahtavia samoin se että rahaa tulee kivasti enemmän kuin opintotuki olisi. Mä niin tartten tätä taukoa, muuten voisi käydä huonosti.


Kuulostaa varmaan siltä että olen överitunnollinen opiskelija. Olen kyllä sitäkin, mutta kyllä meillä on koulunkäynti aika intensiivistä verrattuna siihen mitä olen muilta aloilta kuullut. Jos siis haluaa hyviä arvosanoja. Minä kun en ole superlahjakas älykkö niin joudun tekemään töitä oppimisen eteen.



Olen ajatellut viime aikoina että pitäisi osata rauhoittua jos siltä tuntuu. Jotenkin tämä yhteiskunta vaikuttaa niin suorituskeskeiseltä että oikein hirvittää. Mun mielestä kannattaa tehdä niin kuin hyvältä tuntuu ja olla rohkeasti oma itsensä jos tuleekin poikkeavia tilanteita esimerkiksi haluaa taukoa opiskelusta..



Kuvituksena vähän poseerauksia keväältä ja kesältä. Mulla on nyt niin vapautunut olo ja nuo kuvat kertoo kyllä aika hyvin mun fiilikset!

Mitä mieltä olette nykymaailman menosta? Onko tahti liian kiivasta ja osataanko rauhoittua jos siltä tuntuu?

Päivän vitsi: Mitä eroa on insinöörillä ja lyhtypylväällä? Lyhtypylvään päässä on valoa! Hihii.. Mulla varmaan sammuu sitten viimesetkin valot kun joskus valmistun ;)

PS. Flunssakin alkaa pikku hiljaa näyttää parempaa suuntaa. Ehkä oikeasti pääsen jo huomenna töihin!

maanantai 28. syyskuuta 2009

Oliko pakko selata nettikauppoja?

Muutama hetki sitten selailin bubbleroom.fi nettikauppaa ja tälläinen ihanuus hyppäsi silmilleni. Aivan täydellisen ihana musta laukku. Tykkään tuosta pussimaisuudesta valtavasti. Hintaa on 63,90€ Joutuukohan tilaamaan.. Mietitään nyt vielä mutta aika kiva tuo olisi. Bubbleroomissa on kaikkea muutakin ihanaa..

Photobucket


Edelleen olen flunssan kourissa. Eilen meni ääni todella käheäksi ja olo hieman huononi, edelleen myös lämpöä. Lääkäri ystävällisesti kirjoitti kolme päivää sairaslomaa jos minä tästä torstaiksi selviäisin töihin. Eihän tästä tule mitään kun väsyttääkin kamalasti koko ajan. Mitään asukuvia ei edelleenkään ole luvassa. Muutamia juttuja on mielessä ja jos suinkin jaksan, kirjoittelen niitä sitten tässä alkuviikolla :)



Mukavaa viikkoa!

Kuva: www.bubbleroom.fi

perjantai 25. syyskuuta 2009

Rillipään haaveita

Tarvitsen uudet lasit ja tässä sairastaessa oli aikaa syventyä valikoimiin. Kaivoin netin syövereistä kivoja laseja. Sinne päin laseja löytyy mutta toivon että optikolta löytyy sitten ihan täydelliset yksilöt tai sitten joutuu metsästämään 100 vuotta.. Oon aika vaativa nimittäin :D

Ehdottomasti haluan jokapäiväiseen käyttöön hengettömät lasit. Sangat saa kuitenkin sivuilta olla paksut ja niissä pitää olla "timantteja" olen nyt mieltynyt sellaiseen malliin. Elämässä pitää olla vähän glitteriä.. eikun :D Mulla on aina ollut haaveena että olisi ainakin kahdet lasit mitä voisi käyttää. Joudun kuitenkin käyttämään laseja joka päivä ja piilareilla mun näköä ei voida voimakkaan hajataiton takia korjata kunnolla joten näillä mennään.




Photobucket


Kuvassa 1. ja 2. lasit ovat sitä tyyliä mitä nyt haluan. Ykkönen vielä enemmän oikeastaan. Täydelliset olisi mulle hengettömät ja sivusangoissa vaaleanpunaista ja niitä "timantteja". Ah ne olisi niin mua. Vaihtoehdoista 3. ja 4. on niitä sopivia kakkoslasi vaihtoehtoja. Neloslasit on Favopticilta jossa myydään todella edullisesti laseja, nuo irtoisi reilulla satasella joten aion tilata pinkit unelmat sovitukseen. Kun tästä paranen hyökkään optikkoliikkeeseen ihastelemaan laseja.

Päivän asuja tai muuta ihmisten ilmoilla olemista ei ole luvassa vielä pariin päivään. En tajua miten tää tauti voi kestää näin kauan. Nyt on viides päivä menossa eikä mitään tietoa parantumisesta. No ens viikolla jos pääsisi töihin olisi ihan jees :)


Kuvat: favoptic.com ja bestbuyeyeglasses.com

torstai 24. syyskuuta 2009

Shoppailua Asoksella

Photobucket


Olen vahvasti sitä mieltä että on vaarallista olla kipeänä kotona ja surffailla netissä. Ehtii tutkia nettikauppoja ja kuolata ihania vaatevalikoimia. Tilasin nyt tuon laukun mitä olen jo kauan halunnut ja bonuksena ihastuin tuohon aivan ihanaan Smurffiina paitaan. Milloin kasvan aikuiseksi? :D En voi sille mitään että tuollaiset vaatteet vaan on niin söpöjä.. Olisin halunnut tilailla Asokselta vaikka mitä ihanaa mutta yritin nyt hillitä itseni. Laukku on French Connectionin ja paita Junk Foodin. Katsotaan miten paita sopii mulle kun paketti saapuu.

Keräsin tässä vielä muutaman jutun mitkä jäivät harkintalistalle. Varsinkin tuo valkoinen neuletakki olisi aivan mahtava mutta sillä on hintaa noin. 150€ joten on aika arvokas. Mikki-hiiri paitakin on kiva mutta sekin maksaa 50€ ja teepparista se on aika paljon.. No minä tässä mietiskelen.. Katsotaan miten käy :D
Photobucket

Nyt aion yrittää tuleeko lapasten neulomisesta mitään.. Sen verran vielä on kuumeinen olo. Alkaa vaan kyllästyttää tämä tekemättömyys.

Palataan huomenna :)


Kuvat: www.asos.com

keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Uusia tuulia

Flunssa jatkuu edelleen. Sain loppuviikon sairaslomaa, lääkäri sanoi että tälläinen kuumetauti kestää tällä hetkellä 5-6 päivää. Ou jea. Nyt mulla on kolmas päivä menossa. Koko ajan ei pysty nukkumaan eikä makoilemaan sängyssä joten tein ulkoasumuutoksia. Olin jo jonkun aikaa ollut kyllästynyt vanhaan ulkoasuun joten nyt päätin tarttua toimeen. Päätin ottaa käyttööni oman etunimeni. Ellie on nyt Reetta. Joitain pieniä säätöjä teen vielä mutta aika loppui kesken koska pakko katsoa Unelmien poikamies. Rakastan niin kaikkia ihania hömppäohjelmia :D

Bannerissa on korkkarit sen takia että olen päättänyt alkaa kävelemään enemmän kaikilla ihanilla koroilla. Mulla on leikattu neljä kertaa polvet ja sen takia en oo voinut kävellä kunnolla korkkareilla aina. Nyt alkais olla tilaisuus että jalat taas kestää kävellä niillä useammin. Silti mun jalka on hankala ja kaikki ei sovi jalkaani. Nyt alkaa kuitenkin kunnollinen korkkarikausi. Ne on niiiin ihania. Vaikka talvi tuleekin niin voihan silloinkin olla korot aina välillä.


Kertokaa mielipiteitä ulkoasusta :) Tiedän kyllä että aika pinkkiä on mutta tykkään siitä ja mun blogin pitää olla mun näköinen :)

tiistai 22. syyskuuta 2009

Mä niin tartten

Photobucket

Photobucket

Nelly.com kaupasta bongasin vihdoin täydelliset syksyyn sopivat korkkarit. Sandaalityyppiset mutta kärki on suljettu. Mahtavat kengät. Aion pistää tarpeeksi paksut sukat ettei varpaat jäädy ;) Kenkiä voisi pitää aivan hyvin niin kauan kun lumet tulee.. Ehkä voisi. Kengät ovat Friis & Co:n ja hintaa on 100€ Hinta kyllä kirpaisee mutta ehkä se olisi sen väärti.. En ole siis vielä tilannut mutta melkein napsautin jo tilaa nappia..

Bad Hair Day pipo olisi niin mun juttu. Luonnonkiharani kun joskus ovat aika itsepäiset. Pipo olisi juuri sopivan hauska sellasiin päiviin. Harmi vain että haluaisin vaaleanpunaisen version..

Tässä kuumehouruissa voi olla että kengät lähtevät tilaukseen.. Eihän sitä edes tiedä sopivatko ne jalkaani joten kannattaahan sitä kokeilla !

Mitä kuuluu teidän tiistaihin?

Kuvat Nelly.com

maanantai 21. syyskuuta 2009

Jos ei näillä, ei varmaan millään

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Iltaa. Täällä kirjoittelee kuumeinen tyttö. Lämpöä on reilu 37 astetta mutta olo tuntuu että kuumetta olisi tajuttomasti. Päätin sitten parantaa itseäni herkuilla. Olen kyllä kipeä koska karkeista en pystynyt syömään edes puolia. Sain saikkua tämän ja huomisen. Toivottavasti tämä olisi lievä tapaus ja paranisin nopeasti ilman tylsiä jälkitauteja esim. poskiontelontulehdusta joka mulla on yleensä aina flunssan jälkeen. Sopii sitä nopeaa parantumista toivoa, Lauri on sairastanut kohta viikon.. Täällä me nyt molemmat sitten puutuillaan ja yritetään parantua :) Voin kertoa että kovin hehkeitä päivän asuja ei ole nyt luvassa :D

Onneksi telkkarista tulee maanantaina kaikenmaailman hömppää joten sairastelua kestää hieman paremmin.

Tänään mun piti esitellä pari projektia mitä tein viikonloppuna. Ompelemista ja neulomista mutta ne jäänee huomiselle jos olo olisi jo hieman parempi.

Mukavaa viikkoa lukijat!

perjantai 18. syyskuuta 2009

Vihdoin perjantai

Ihanaa kun on perjantai. Olen nukkunut muutamana yönä aika huonosti ja ihanaa kun huomenna ei ole kello soimassa! Tässä tulee nyt ihan perusperjantain perusasua. Huomatkaa meidän rakkaus Subaru taustalla :D
Photobucket

pitkä huppari -Only / hame - Josefssons / leggarit -Vero Moda / takki -Only / tennarit -Puma / laukku -Esprit / huivi -Seppälä


Nyt jatkuu ilta karkkien ja neulomisen parissa. Mukavaa viikonloppua!

keskiviikko 16. syyskuuta 2009

Lankaa ja puikot

Photobucket


Ai että tuli omaperäinen otsikko :D No anyway ei välitetä siitä. Olen aloittamassa uutta neulontaprojektia. Tarkoitus olisi tehdä sellainen kiva laukku bambutyylisillä kahvoilla. Katsotaan mitä saan aikaiseksi. Iltavuoron jälkeen olen ansainnut laiskottelua ja kivaa tekemistä. Nyt alan luomaan silmukoita ja katsomaan digiboksilta Suomen unelmien poikamiehen ekaa jaksoa. Teekuppi, suklaata , langat ja puikot seurana.

tiistai 15. syyskuuta 2009

Tisdag

Photobucket

Tänään on ollut sellanen mulla ei ole mitään vaatteita päivä joten päädyin sitten rentoon ratkaisuun. Lempparihuppari päälle ja menoksi niin kyllä helpottaa. Töissä oli rento ja mukava olo näissä vaatteissa. Tuo on eniten perusasu mutta ei aina tartte olla niin erikoista. Ihailen kyllä ihmisiä joilla ei vaikuta koskaan olevan huonoa päivää ja ovat aina korkkarit jalassa. Minäkin tykkäisin mutta aina ei vaan kykene :D Kuvat on otettu klo 20 jälkeen töistä tullessani joten näyttääkin just siltä. Hovikuvaajani on kuumeessa joten ajattelin hänen olla kerrankin rauhassa :)

Loppuilta onkin mennyt karkkia mässyttäessä ja neulelehtiä selatessa. Sain kaulahuivini valmiiksi jonka voisin huomenna teille esitellä. Nyt aion tehdä laukun tai villapaidan. Itseasiassa ajattelin aloittaa molemmat ja tehdä fiiliksen mukaan. Nyt on järkyttävä neulomisvimma. Onko muita neulomisintoilijoita linjoilla?


Photobucket




Photobucket

maanantai 14. syyskuuta 2009

Jumitushousut

Tasaa keskellePhotobucket
neuletakki - Vero Moda / paita - Vero Moda / farkut -Josefssons / huivi -Benetton / kengät -Bianco

Vitsi oon ihan hurahtunu valkosiin farkkuihin. Ne on vaan niin kivat. Otan vielä kaiken irti että on mahdollista pitää valkoisia housuja ennen syyssateita. Tänään oli niin ihana auringonpaiste! No luulot otettiin pois kun pääsin kahdeksan aikaan töistä. Oli tosi hämärää ja kylmä. Taitaa syksy tulla..

Nyt iltapalaa ja rentoutumista. Huomennakin oon illan töissä joten saan nukkua pitkään :)

lauantai 12. syyskuuta 2009

Lastenhoitaja, matikanope ja uudet hiukset


Päivän asu pe 11092009

Photobucket

Photobucket

paita -Global / tunika -Vero Moda / farkut -Josefssons / kengät -Bianco / huivi -Benetton


Uudet hiukset

Photobucket

Hiuksiin laitettiin tosi paljon vaaleita raitoja. Väri on oikeasti hieman vaaleampi kuin kuvassa. Kiharoilla kestää muutenkin kauemmin että raidat "avautuu" värjäyksen jälkeen. Hiuksia leikattiin rikotusti ja kerrostetusti ja sillain että latvat on nyt ohennettu aika paljon joten tää ei toivottavasti mee heti sekavaksi pehkoksi.


Olenkin tässä ollut lastenhoitajana ja matikanopettajana eilen ja tänään. Olin hoitamassa mun serkkuja ja samalla treenattiin yhtä heistä hänen ekaan matikankokeeseen lukiossa. Oli kyllä tosi hauskaa. Siis aina meillä kyllä on hauskaa :D Oon pitkän aikaan jo autellut sitä matikassa kun poika tarttee sellasta henkistä tukea siinä hommassa :) Tietenkin insinööriopiskelija-serkku rientää paikalle.. ..en sit ota mitään vastuuta siitä että insinööriopiskelijan status tarkoittais sitä että osais jotain tai ettei homma olisi välillä sähellystä ;) Huomenna vielä treenaminen jatkuu :)



Samalla olen neulonut kaulahuiviani ja se taitaa valmistua aika pian! Kivaa, sitten saa alottaa jotain muita ihania neuletöitä.

Ihanaa lauantai-iltaa!

Kuva täältä